ترفندهای روانشناسی فروش
آیا در حال فروش محصول خاصی هستید و نیاز به بهبود اوضاع فروش دارید؟ باید روانشناسی بازار را به صورت عمیق درک کنید تا بتوانید از آن در جهت افزایش فروش خودتان استفاده کنید.
به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com؛ روانشناسی یکی از بخشهای اصلی بازاریابی درونی است، روانشناسی درک این است که مردم چرا و چگونه فکر و عمل میکنند. محتوای شما چگونه میتواند قانعکننده باشد در صورتی که هیچ اطلاعی از مخاطبتان ندارید؟ چگونه میتوانید از طریق محتوا به مخاطبانتان برسید در صورتیکه نمیدانید آنها چه نوع محتوایی میخواهند.
درک برخی از اصول کلیدی در روانشناسی میتواند محتوای شما را از خوب به شگفتانگیز تبدیل کند، اگر شما این اصول را درک کنید و آن را به بافت بازاریابی خود اضافه کنید، احتمالا به مشتریان بیشتری دسترسی خواهید داشت.
بازاریابان هوشمند، ماهر و صادق از روانشناسی بازاریابی اخلاقی، قانونی استفاده میکنند و محترمانه در تلاش برای جذب و تعامل با مصرفکنندگان هستند. در ادامه 6 مفهوم روانشناسی که در بازاریابی میتوانید از آن استفاده کنید آورده شده است.
تقابلتقابل مفهوم سادهای است. اگر کسی چیزی را برای شما انجام دهد، به طور طبیعی شما هم میخواهید تا به او کمک کنید. این رشوه دادن نیست. اگر شما بتوانید صادقانه عمل کنید فرد دیگر هم به طور طبیعی میخواهد به شما کمک کند. شما میتوانید از این روش در بازاریابی خود استفاده کنید. برای افزایش وفاداری مشتریان میتوانید چیزهایی را رایگان به او بدهید. با یک هدیه کوچک شما یک گام به مشتری نزدیکتر خواهید شد.
تعهداتتعهد یکی دیگر از مفاهیم روانشناسی است، مردم دوست ندارند وعدههای خود را بشکنند. اگر مردم به چیزی متعهد شدند، بسیار کمتر احتمال دارد که از قید آن تعهد آزاد شوند.
افزایش اقتداراکثر مردم به طور طبیعی از چهرههای مقتدر اطاعت میکنند، هنگامی که یک شخص مقتدر را مشاهده میکنیم به احتمال زیاد به نظرات و پیشنهادات او به سادگی اعتماد میکنیم. شما میتوانید با برجسته کردن اطلاعات خود در کنار محتوای خودتان اقتدار خود را افزایش دهید.
علاقهاگر شما احساس مثبتی نسبت به یک شرکت یا یک فرد داشته باشید، به احتمال زیاد با آنها ارتباط برقرار کرده و از آنها خرید خواهید کرد. علاقه برای توسعهی برند شما حیاتی است. به خاطر داشته باشید که دوستداشتنی بودن به این معنی نیست که شما خوب باشید. شما فقط باید سعی کنید احساس مثبت در بین مردم نسبت به برند خود ایجاد کنید.
تاثیر کلمه به کلمهبه طور کلی مردم ایدهی کلی مطالب را در ذهن نگه میدارند. در جهان امروز مردم به شدت به تیترها اهمیت میدهند، شما اثر کلمه به کلمه را در عنوان مطالب خود رعایت کنید. تیتر فقط چند کلمه است که نشان دهندهی خلاصهای کل نوشته شما است، پس عاقلانه آن را انتخاب کنید.
خوشهبندیمردم فضای محدودی در حافظه کوتاهمدت خود دارند. بسیاری از مردم تمایل به دستهبندی اطلاعات مشابه در یک گروه دارند. شما نیز مباحث مشابه را در یک گروه قرار دهید، به خصوص اگر در حال ایجاد لیستهای طولانی از محتوا هستید این باعث خواهد شد مطالب شما سادهتر اسکن شوئ و همواره در خاطر بماند.