تبلیغات

بهترین زمان خوردن وعده ی غذایی برای لاغر شدن

بهترین و بدترین موقع غذا خوردن برای لاغری ،چه هنگامی است؟

با دلگرم همراه باشید تا بدانید بهترین موقع خوردن غذا برای لاغر شدن چه زمانی است.

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغر شدن

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغر شدن

اینکه در وعده های غذایی چه چیزی بخوریم و چه مقدار از آن بخوریم بسیار مهم است ، اما باید توجه داشته باشیم که زمان خوردن وعده های غذایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق نظر متخصصان ، یک ساعت بعد از بیدار شدن باید صبحانه بخوریم و سه ساعت قبل از خواب باید شام را بخوریم.

آیا می دانید بهترین زمان برای کم کردن وزن چه زمانی از روز است؟ بهترین زمان برای وزن کردن، ورزش کردن و غذاخوردن چه زمانی است؟ بهترین زمان برای افزایش متابولیسم بدن چه زمانی از روز است؟ بهترین زمان رفتن به فروشگاه موادغذایی و در آخر بهترین زمان برای خوردن مکمل های فیبری چه زمانی است؟

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغر شدن

بهترین موقع خوردن غذا برای لاغری

به محض بیدار شدن از خواب، حتما صبحانه ای مغذی و پرانرژی میل کنید.

این تایم، یکی از مهمترین زمانهای غذا خوردن محسوب می شود.بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که با حذف صبحانه و صرفا ورزش کردن در تایم صبح می توانند کالری بیشتری را سوزانده و کاهش وزن خوبی داشته باشند.در مقالات مه شو، بارها به این نکته تاکید شده که حذف صبحانه، نه تنها در کاهش وزن، موثر نیست، بلکه موجب گرسنگی و افت شدید انرژی، بخصوص هنگام ورزش شده و بدن به ناچار، مجبور به پرخوری بیشتر و ریزه خواری در طی روز خواهد شد و این کار بدترین اتفاقی است که می تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، رخ دهد.

در ضمن، با خوردن صبحانه ای کامل و مغذی، علاوه بر کسب انرژی لازم برای فعالیت های روزانه، متابولیسم بجا و منظمی را هم استارت خواهید زد که همین شروع خوب، موجب سوخت و ساز بهتر و در نتیجه، کاهش وزنی مطلوب خواهد شد.بحانه خود را با نان کامل، تخم مرغ و مواد غذایی سالمی از این قبیل آغازکنید.صبحانه کامل، برای ساعتها شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود.فراموش نکنید که شروع سالم یک روز، انرژی و شادابی کل روز را تضمین خواهد کرد.

در طی روز، وعده های غذایی بیشتر اما کم حجم داشته باشید

وقتی ۳ وعده سنگین را در طی روز مصرف میکنید، در فواصل هضم غذا، دچار افت انرژی خواهید شد و مسلما در چنین شرایطی، میل به خوردن غذای بیشتر دارید تا این افت را جبران کنید.اما برنامه ریزی برای وعده های بیشتر و با حجم کمتر، این شانس را به شما می دهد که مانع از این پرخوری شده و علاوه بر اینکه انرژی شما به طور مداوم حفظ می شود، کمک می کند تا کاهش وزن سالم و مطمئنی را تجربه کنید.

بعد از ظهر، کربوهیدرات مصرف کنید.

تعجب نکنید! طبق آخرین تحقیقات، محققان به این نتیجه رسیدند که بدن پس از سپری کردن یک روز پر تلاش، نیاز به ریکاوری و سوخت گیری دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تامین این سوخت، کربوهیدرت ها هستند.این مواد، انرژی لازم را برای روز بعد ذخیره کرده و بدن را کاملا آماده و مهیا می سازند.در خوردن کربوهیدرات ها، افراط نکنید.به اندازه نیاز بدن، سبک، اما مغذی غذا بخورید و به این ترتیب ،بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید.

بهترین وقت برای افزایش سوخت وساز بدن چه زمانی است؟

بهترین زمان آن ۸ صبح است. در این زمان سوخت وساز بدن کند است و اغلب احساس می کنید به یک چای یا قهوه احتیاج دارید ولی به جای خوردن آن یک لیوان آب یخ بنوشید. با خوردن یک لیوان آب یخ در این هنگام می توانید سوخت وساز بد?ن?تان را افزایش دهید به این صورت که: بدن?تان برای جذب آب یخ مجبور می شود کالری بسوزاند. فقط با همین کار می توانید سالانه نیم کیلوگرم وزن کم کنید.

  دیر وقت غذا نخورید

در این مقاله، در خصوص بهترین و بدترین زمانهای غذا خوردن صحبت می کنیم. اگر می خواهید بدترین زمان غذا خوردن را بشناسید، بهتر است بدانید که هیچ زمانی بدتر از آخر شب نیست!غذا خوردن آخر شب و هنگام خواب، تمام کار شما را خراب می کند.شما کل روز تلاش می کنید تا مواد مغذی و سالمی را به بدن برسانید، اما گرسنگی شب و هوس خوردن یک وعده آخر شب، همه برنامه رژیم شما را بر هم خواهد زد.میل به گرسنگی را با خوردن مواد غذایی مثل هویج، انواع توت ها و از این قبیل فرونشانید، چرا که این مواد غذایی بسیار کم کالری بوده و در عین حال کمک می کنند تا میل به خوردن در شما بر طرف گردد.

زیاد نگران نباشید

بهتر است در مورد انواع مواد غذایی و زمان خوردن آنها در طی روز زیاد نگران نباشید.در عوض بیشتر بر سالم و مغذی بودن آن متمرکز شوید.چنانچه میزان مناسبی غذا را با توجه به نیازهای بدن خود مصرف می کنید، بنابراین جای نگرانی نیست.سعی کنید نیازهای بدن را با توجه به میزان فعالیت بدنی خود در طی روز شناسایی کرده ، به اندازه و در ساعات مختلف روز غذا بخورید و فقط وعده آخر شب را فراموش کنید.

 بهترین وقت برای خرید موادغذایی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید موادغذایی ساعت ۱۰ صبح است! زیرا در این هنگام به خاطر خوردن صبحانه و یک لیوان آب یخ هنوز سیر هستید و قندخون?تان ثابت است . اگر موقع خرید قندخون?تان خیلی پایین باشد، حتما خریدهای نادرستی خواهید داشتید!نکته دیگر اینکه قبل از خرید، لیست مواد موردنیاز خود را بنویسید تا فریب مواد ناسالم و پرکالری را نخورید.

بهترین وقت خوردن مکمل های فیبری چه زمانی است؟

زمان دریافت مکمل های فیبری یا فیبرهای طبیعی یک ربع قبل از شام است. خوردن فیبر کمک می کند معده تان پر شود و هنگام شام خوردن با کمی غذا احساس پری بیش از حد کنید. با این کار می توانید سالانه ۵/۳ کیلوگرم وزن کم کنید.

 بهترین زمان غذا خوردن برای لاغر شدن

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار